Tuesday, March 6, 2012

ဆိုုရွယ္လစ္ေခတ္ အသည္းကြဲသီခ်င္း




















ဘယ္ေခတ္မွာမဆိုု လူေတြကေတာ့ အသည္းေတြ ကြဲေနၾကတာပါပဲ။
အသည္းကြဲတဲ့အခါ တခ်ိဳ႕က လူသိရွင္ၾကား ခံစားေပါက္ကြဲတယ္။ တခ်ိဳ႕
ကေတာ့ ႀကိတ္မွိတ္ၿပီးခံစားၾကတယ္။ ေသြးမထြက္ေပမဲ့ အေတာ္နာက်င္
ခံစားရတဲ့ ေ၀ဒနာမွန္း လူတိုုင္းသိၾကမွာပါ။ ဘုုန္းႀကီးေတြေတာ့ မေျပာ
တတ္ဘူး။ သူတိုု႔က ခ်စ္ခြင့္မရွိေလေတာ့ အသည္းကြဲခြင့္လည္း မရွိေတာ့
ဘူးေပါ့။ သံသရာျဖတ္တဲ့သေဘာျဖစ္ေလမလားပဲ။

အသည္းကြဲေ၀ဒနာသည္မ်ားအတြက္ ကုုစားနည္းကလည္း မ်ိဳးစံုုရွိပါတယ္။
လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ခံႏိုုင္ရည္၊ ရင့္က်က္မႈနဲ႔ ကုုသနည္းေပၚမူတည္ၿပီး အသည္း
ကြဲမႈဒဏ္ကိုု အနည္းနဲ႔အမ်ား ခံစားၾကရတာပါ။ တခ်ိဳ႕က အသည္းကြဲတာ
ေၾကာင့္ အသက္အႏၱရယ္ပါ ထိခိုုက္တာလည္းရွိပါတယ္။ ဘ၀လမ္းေၾကာင္း
ေျပာင္းသြားတာမ်ိဳး၊ ေကာင္းရာကေန ဆိုုးသြားတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္။

အသည္းကြဲလိုု႔ ေကာင္းတာေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ မၾကာခင္တုုန္းကပဲ
Adele ဆိုုတဲ့ ၿဗိတိသွ်အမ်ိဳးသမီးတဦးက အသည္းကြဲၿပီး သီခ်င္းေတြလွိမ့္ဆိုု
ခဲ့လိုု႔ ဂရမ္မီဆုုေတြ တေထြးႀကီးရသြားခဲ့ပါေရာလား။ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္
လည္း ဒီလိုုအျဖစ္မ်ိဳးႀကံဳခဲ့ရဖူးတယ္။ ခ်ာတိတ္မက အသည္းကိုု အစိမ္းလိုုက္
ခြဲသြားတာေၾကာင့္ ေရထဲကငါး ကုုန္းေပၚအတင္ခံရသလိုု ကိုုယ့္လူခင္မ်ာ
တဖ်ပ္ဖ်ပ္လူးခဲ့ရရွာပါတယ္။

အသည္းကြဲသီခ်င္းေတြကိုု ညတိုုင္းလမ္းထိပ္အုုတ္ခံုုမွာ ဂီတာတီးရင္း မနား
တမ္းဆိုုပါတယ္။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္က သူ႕အသည္းကြဲမႈေၾကာင့္ စိတ္အေတာ္
ညစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုုေပမဲ့ ကိုုယ့္ဆရာရဲ႕သီခ်င္းေတြကိုု ခံစားခ်က္အျပည့္နဲ႔ အား
ေပးနားဆင္တဲ့သူကေတာ့ လမ္းထိပ္အိမ္က မမႀကီးတဦးပါပဲ။ အခုုေတာ့လည္း
ဒီငနဲက အဲဒီခ်စ္မမနဲ႔ညားယံုုတင္မက ကေလးပါငါးေယာက္ေတာင္ရေနၿပီဆိုုပဲ။
ျမန္မာျပည္မွာလည္း အေတာ္ေအာင္ျမင္ခ်မ္းသာသူတဦးျဖစ္ေနၿပီဆိုုပဲ။ သူ႕ကိုု
အသည္းခြဲခဲ့သူ ခ်ာတိတ္မကေတာ့ ေဆးသမားတဦးနဲ႕အေၾကာင္းပါလိုု႔ အခုုထိ
ရုုန္းကန္ေနရတုုန္းပါပဲတဲ့။ ထားပါေတာ့ ။

ဆိုုရွယ္လစ္ေခတ္မွာ အႏုုပညာေတြလည္း တိုုးတက္မႈ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ေႏွး
ေကြးတဲ့ေခတ္ဆိုုေတာ့ သီခ်င္းေတြကအစ အေႏွးေတြ၊ အေဆြးေတြ မ်ားပါတယ္။
ႏိုုင္ငံေရးတိုု႔၊ ေတာ္လွန္ေရးတိုု႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း အႏုုပညာအရဖန္တီးလိုု႔ မရ
တဲ့အတြက္ သီခ်င္းေတြ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ၀တၳဳေတြမွာ တခ်စ္ထဲခ်စ္နဲ႔ အသည္းေတြ
ကြဲၿပီးရင္းကြဲ ဇတ္လမ္းေတြပဲ ႀကံဳခဲ့ရတာပါ။ စိုုင္းထီးဆိုုင္တိုု႔ ခင္ေမာင္တိုုးတို႔ရဲ႕
သီခ်င္းေတြကိုုပဲ ၾကည့္ပါ။ အေႏွးေတြ အေဆြးေတြမ်ားပါတယ္။ သူတိုု႔ကိုု အျပစ္
တင္တာ မဟုုတ္ပါ။ ေခတ္ရဲ႕ရာသီဥတုုကိုုက အုုမ့္မႈိင္းမႈိင္းဆိုုေတာ့ ဒီလိုုပဲျဖစ္မွာပါ။
 
အခုုတင္ဆက္မယ့္ အသည္းကြဲသီခ်င္းကလည္း ဆိုုရွယ္လစ္ေခတ္ေႏွာင္းပိုုင္းမွာ
ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ ေတးေရးႏိုုင္ျမန္မာရဲ႕ သီခ်င္းတပုုဒ္ပါ။ တျခားအသည္းကြဲသီခ်င္း
ေတြနဲ႔ ပံုုစံမတူတဲ့ဖန္တီးမႈကိုု ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အရပ္သူအရပ္သားအႀကိဳက္၊
ရပ္ကြက္နံ႔ရတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးပါ။ အဲဒီအခ်ိန္အခါက အသည္းကြဲသမားတဦးရဲ႕ ဘ၀
နဲ႔ပတ္၀န္းက်င္းကိုု ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္းပါတယ္။ နားဆင္
ေတာ္မူၾကပါ။ “လမ္းမေပၚမွာ တေယာက္တည္း” တဲ့။

 











မူလအဆိုုေတာ္က “လႊမ္းမိုုး”ပါ။ အခုုျပန္ဆိုုသူကေတာ့ “နႏၵဧရာ”ပါတဲ့။
သူျပန္ဆိုုတာလည္း ေကာင္းတာပါပဲ။ ႏိုုင္ျမန္မာရဲ႕ဖန္တီးမႈက ဂုုဏ္ယူစရာပါ။
အခုုေခတ္ လူငယ္ေတြ အသည္းကြဲတဲ့အခါ ဘယ္လိုုသီခ်င္းေတြနဲ႔ ခံစားေန
ၾကတယ္ မသိပါ။ ဆိုုရွယ္လစ္ေခတ္အသည္းကြဲသမားေတြနဲ႔ ဘယ္လိုုကြာျခား
တယ္ မသိပါ။ တကယ္ေတာ့လည္း အသည္းကြဲတယ္ဆိုုတာက ဘယ္ေခတ္
မွာမဆိုု ေကာင္းတာမဟုုတ္ပါဘူးေလ။

(ရုုပ္ပံုု ၊ ဂူဂလ္)

1 comment:

ABC said...

ဘလူစကုိင္းတစ္ေယာက္လည္း အသည္းကြဲျပီး ပုိ.စ္ေတြ စြတ္တင္ေနပံုရတယ္၊